Thursday, January 21, 2010

words from the broken hearted...


Dec 29 0242hrs


'mencoba bertahan sekuat hati..layaknya karang yang dihempas sang ombak..jalani hidup dalam buai belaka..serahkan cinta tulus di dalam takdir' ~manusia bodoh - ada band~


Jan 1 0331hrs


tak kira betapa kuat hati ini bersedih...tak sedar kapan hati terus sahaja merintih...bangunkan jiwa ku yang ikatan ini tidak akan patut pulih...calarkan hati aku dengan luka pedih...biar rindu dan sayang terus akan tersisih.........


Jan 3 2240hrs


i am sorry coz i want you...but...i can't say i need you... i am sorry coz i think about you...but...i can't say that i missed you... i am sorry coz i care about you...but...i can't say i love you... and again i am sorry...perhaps i was not meant for you.... but maybe...all these words are yours when the time has come and both of us say that "I do!"....


Jan 6 0355hrs


Sejenak aku tefikir....Mengapa diri sukar menerima takdir....Kapan akan berakhir kata sayang dibibir...Namun semua ini harus berakhir....Dan aku harapkan ada sinar lain yang sudi hadir...........


Jan 7 0235hrs


Angin malam.....aku sandarkan semua kenangan ini padamu...terbangkan lah ia pergi.....bawalah ia jauh dariku....agar aku bisa melupakan segala....dan jangan engkau pulangkan ia walaupun secebis cuma.....ini adalah yang terbaik untuk diriku......


Jan 8 0131hrs


"Sedalam mungkin nafas ku hela...membiarkan hati bemonolog untuk berkata..aku bersumpah dengan nama Allah yang Maha Pencipta...hidup kau TAK AKAN SENANG, sampai mati, sampai bila-bila"


Jan 12 0317hrs


"Sentuh cinta aku dengan tangan ikhlasmu...Pautkan rindu dihatiku dengan tulus budimu...Belailah perasaanku dengan santun jiwamu...Mungkin tidak aku tahu siapakah dirimu...Aku serahkan hanya pada yang Maha Penentu...."


Jan 13 2246hrs 


"jangan lagi kau sebut kata CINTA...sedangkan kau berlaku curang di hadapan MATA...jangan lagi kau sebut kata SAYANG...walhal di belakang kau bermain WAYANG....jangan lagi kau sebut kata RINDU...sedangkan akal mu seringkali dan terus MENIPU...dan INGAT! Jangan sekali-kali kau sebut kata KESAL...kerna bukankah kau sendiri yang cari PASAL????"


Jan 16 1155hrs


"Mungkin salah aku kerna terlalu merindui...Mungkin juga silapku kerna terlalu menyayangi...Mungkin juga ia kebodohanku kerna terlalu mencintai....Tapi... mengapa kau ajarkan aku erti rindu sedang kau mahu dijauhi....Mengapa ditunjukkan rasa sayang andai diriku dibenci....Dan mengapa diajarkan aku erti cinta sekiranya kau x mahu aku miliki...? "


"Mungkin kerna rasa rindu selayaknya bukan untuk mu...Mungkin jua rasa sayang ini tidak seharusnya diberi padamu...Mungkin juga rasa cinta ini kayaknya bukanlah milik kamu...."


Jan 20 0202hrs


"kadangkala..manusia tidak tahu bila..ada masa..manusia sendiri tak pasti kenapa..sampai satu ketika..manusia sendiri tertanya..apa yang pastinya..Allah Maha Kuasa..Dia menciptakan segalanya..belajarlah untuk mensyukurinya..semoga manusia akan bahagia...senantiasa gembira..."


Jan 22 0135hrs


"andai satu hari si dia ajarkan kau rasa rindu..mungkin kau rasa ingin terbang di awan biru..pernahkah kau terfikir dia hanya menipu..? andai satu hari si dia mengucapkan kata sayang..mungkin kau akan merasa gila bayang..pernahkah kau terfikir hanya 'drama' yang ditayang..? andai satu hari dia tuturkan kata cinta..mungkin kau rasa dunia milik kamu berdua..pernahkah kau terfikir itu semua hanya dusta..?


Jan 25 2331hrs


"tak prnah aku impikn..tak prnah aku terbayangkn..tak prnah juga aku impikn..prasaan rindu yg diajarkan..prasaan sayang yg ditunjukkn..dan prasaan cinta yg di tanamkn..hny sebuah epilog pendustaan..yg ditaburi dengan penipuan..sambil dicemari dengan kepalsuan..aku berdoa pada Tuhan..hny satu aku harapkan..jangan ditutur kata sesalan..jgn disebut ingin kmbali ke pngkal jln..dirimu bkn lg dlm ingatan..SELAMAT JALAN??"


Jan 27 2224hrs


"selalu aku keliru bila prasaan rindu bertamu..selalu aku terkenang bila prasaan itu mendatang..prnah jua aku terpesona..dengan satu prasaan yang dinamakan cinta..namun kini aku tak lagi tahu..apa erti sbnr 'rindu'..tak dpt ku bayang..apa itu 'sayang'..mungkin sekali sukar tuk ku percaya..apa makna 'cinta'..Semoga, rasa 'rindu', 'sayang' dan 'cinta' ini hny utk yg Maha Esa, sebelum aku perolehkan dari selain-Nya..."


Feb 03 2311hrs


Aku mengharap pada 'Angin Malam' utk membawa 'Hati Yang Terluka' pergi agar dapat aku hentikan 'Tangis Darah' ini...Moga kesakitan akibat 'Ketahuan' ini akan 'Pamit' dari 'Permintaan Hati' yang saban hari hidup dalam 'Mimpi Yang Tak Sudah'...Ku harap moga 'Kau Pergi Jua' dan 'Biar Bulan Bicara' tentang 'Mimpi Yang Sempurna'..



"puas aku fikirkan..makna dan erti sebuah kehidupan..haruskah ia penuh dengan pengharapan..atau sememangnya ia sebuah ujian..aku fikirkan setia menjamin suatu hubungan..namun sehingga hari ini x dapat aku tafsirkan..mengapa masih terjadi kecurangan, penipuan dan kepalsuan..moga aku x tersasar dari lndsan..moga hadir insan yg tahu mengertikan..yg lebih lyk cinta ini aku berikan..mohon petunjuk darimu ya Tuhan..."


Feb 04 0340hrs
keliru dalam hidup kerna manusia tidak jelas dengan apa yang dilakukan...hidup sesama insan harus saling mengingatkan...biar akal yang menjadi tunjang kekuatan...sambil menjauhkan emosi dari menguasai keadaan..Tuhan jadikan manusia tanpa seratus peratus kekuatan..belajarlah selalu dari kesilapan..jadikan ia satu pedoman..moga termakbul segala apa yang dihajatkan..



0 comments:

Post a Comment