Wednesday, July 14, 2010

words....words....words.....


 July 14 0256hrs

"pedih hati luka terguris...berlagu sendu hati menangis...pantas pendam marah dikikis...tersimpul senyum dibibir terlukis...rasa itu akan selalu diuji...sekuat mana sabar insani...ini semua dugaan Illahi...hanya dari-Nya ia datang, kepada Dia kita kan kembali..."

July 13 1617hrs

"kau harus bertahan hati...lazim manusia slalu berhasad dengki...bermacam dugaan akan menanti...tak henti mengganggu kanan dan kiri...pohonlah sentiasa, dari-Nya, utk kekuatan diri...minta dijelaskan bila tak mengerti...moga tiada selisih faham, moga tiada virus benci, kini dan sehingga akhir nanti..."

July 12 0029hrs

"bukan mudah untuk bersabar...marah tetap menjelma biar ku hindar...moga semangat ini takkan pudar...untuk berubah dan tiada berkasar...."

July 9 0359hrs

‎"mungkin ini semata mimpi...mungkin jua ini semua ilusi...namun Dia buatkan ia berseri...harus kita bertahan mencari realiti...moga kita terus tabah menghadapi...moga kita terus tabah untuk terus meniti...mencari perhentian, suatu destinasi...mencari persinggahan, menunaikan janji...yang antara kita...pasti....."

July 8 0259hrs

"when a liar forgets how to create a good lie..perhaps it's the perfect time for him or her to die..saying goodbye..? should I....?"

July 6 0454hrs

"yang dipatuhi adalah kata..yang ditepati adalah janji..yang dirindu adalah rasa..yang dikasih adalah hati..tak perlu lurah didaki..tak perlu lautan api diredahi..hilangkanlah cemburu, iri hati dan hasad dengki..kelak prasangka buruk memakan diri.."

July 4 0420hrs

"biar cinta itu terlihat..biar sayang itu kau buat..jangan hanya kata di mulut terpahat..yang di dalam hati tidak terikat..moga Allah memberi rahmat..agar kita peroleh berkat..iman, setia, jujur dan percaya itu semestinya dugaan yang berat..sentiasa lah kita beringat... "

June 30 1856hrs 

"mungkin ada sinar mentari, terangi aku dalam sembunyi..mungkin ada sinar pelangi, ubati hatiku yang malar sepi..mungkin ada sinar rembulan, menyeri jiwaku yang kesedihan..moga bintang terus berkerlipan, menyenangi semua yang kesayuan...."

June 27 0438hrs

"ku ingin kau selalu disisi..bukan aku utk kau sayangi..tapi dirimu untuk ku kasihi..ku mahu kau selalu denganku..bukan aku utk kau cemburu..tapi dirimu utk ku rindu..ku perlu kau selalu bersua..bukan aku utk kau perhamba..tapi dirimu utk ku bermanja..ku pinta berjuta pertemuan..bukan aku utk kau teman..tapi dirimu utk... ku bahagiakan..kerna kau kasih yang aku rindu..memanjakan aku, dalam bahagia yang seindah itu..."

June 25 0345hrs

"awl mminta utk difahami juga dimengerti..mnyatakn hny 1 hsrat suci..aku hny utkmu insan yg mmiliki..lalu brputik cinta dhati..brdahan rs syg tak trperi..namun 1 yg tak dketahui..bunga yg tmbuh mekar, 1001 racun terisi..ranting rndu yg tmbuh, pnuh brduri..apa yg dkta hny tinggal janji..pohon setia ini tiada gunanya lag...i..moga tdak kau brpaling lagi..tlah ku cabut sgala jalaran memori..ku cabut hingga ke akar umbi..."

June 22 1101hrs

"when words are no longer being listened to..when being responsible is considered as an act of fool..that is the time where i'll say now it's up to YOU! but remember!! it's no longer ME when you are in need of someone to turn to!! Kapish??!!"

June 18 0426hrs

"i wish i knew this would have happened...."

June 16 0412hrs

"salah aku biar kau bertamu, ku sangkakan kau irama dan akulah lagu, namun sebenarnya kau hanya membawa sendu, terus sahaja melukakan hati kecilku, namun kini tak lagi begitu, kerna untukmu tiada lagi rindu, hati ini bukan lagi tmpat kau beradu..."

June 15 0437hrs

"hilang sudah rasa dihati...bukan lagi berbelah bagi...mungkin sudah tiada lagi...mungkin jua ia benar telah mati...moga tak lagi ku ternanti...harapan yang serupa mimpi...takkan lagi aku cari...biarlah ia terkubur disini........"

June 14 1348hrs

"when life begin to lie..."

June 11 0518hrs

S.E.T.I.A = Selagi tak tahu tiada salahnya, Engkau sekadar teman biasa, Tiada sebarang hak istimewa, Impian...? Entah, aku lupa.., Aku hanya perlu kamu bila tiada si dia.... Aku SETIA padamu, sang arjuna...

June 9 0241hrs

‎"Cinta akan terlukis indah, Bila semua di hati mampu diluah, Biar tiada bertemu agar takkan terpisah, Agar tiada resah bersulam gundah, Semoga tak lagi jiwa berbalah, Tiada lagi bisik hati yang pasrah, Tertunduk ku kutip sisa maruah, Moga disana untukku segala yang terindah, Mohon kekuatan darimu Ya Allah..."

June 8 1406hrs

R.I.N.D.U = Rintihan hati katanya sepi, Inginkan dia selalu menemani, Namun bila sudah pasti dia akan sentiasa disisi, Dengan sengaja kau ubahkan hati, Untuk dia tersiksa sendiri...

June 2 0250hrs

C.I.N.T.A = Cari dia hanya bila kau perlu, Ingkar setelah dia percaya pada janjimu, Nafi sekeras-kerasnya walau terbongkar kecurangan itu, Tagih kepercayaan hingga diturut segala yang kau mahu, Angkat kaki bila kau ada yang baru...

May 27 1426hrs

‎"dijaga bak menatang minyak yang penuh, hingga lautan api sanggup diharungi, sekali minyak tertumpah, disambar api, terbakar diri sendiri...biar dipatahkan mana yang tumbuh...baik dihilangkan mana yang berganti...akhirnya kau akan sendiri...itu yang aku pelajari..."

May 26 1753hrs

"yang terindah kadang tak terluah...nak idam kasih bimbangkan terpisah...biarlah hati berlagu gundah...moga tiada keluh..agar tiada kesah..."

May 17 0305hrs

"aku bertanya pada hati...adakah salahmu kerna terlalu mengasihi...masih lagi ia menyendiri...terus-terusan ia menyepi...mungkin lebih baik ia terus mati...mungkin lebih baik ia tiada lagi..."

 May 7 1331hrs

"being nice pays u back with tons of surprise..being bad at the same time will make others sad..where should I be at........"

May 6 1035hrs

"meski aku tsiksa sebegini..meski aku drita menanggung sepi..slh ku tak sedar apa makna berjanji..slh ku tak sedar apa makna cinta sampai mati..leka aku dlm plukan rindu...leka aku dlm bisikan mesra di kalbu..di buai indah kata2 smanis madu..di buai indah tiada phitnya rs hmpedu..kau pinta aku bjanji setia..kau pinta a...ku untuk tidak bdusta..mngapa di akhirnya kau berkata nista..mngapa di akhirnya aku yg kau hina...."

May 1 2207hrs

"Aku Angankan Semua Yang Terindah..Tak Tersedar Kau Berjanji Mudah..Habis Segala Kenangan Jadi Punah..Biarkan Yang Lain, Harus Aku Amarah..Terlalu Beri Percaya, Inilah Namanya Padah..Ingatkan Benar Sayang, Rupanya Aku Hamba Abdi Yang Menurut Perintah..Takkan Ada Lagi Yang Indah..Sekelip Mata Hilang Sayang Lalu Berubah..Pada Yang Akan Datang..SUDAHLAH!"

April 22 1154hrs

‎"mungkin setia bukan bermaksud 'aku hanya untukmu' sahaja...mungkin curang bukan berrmakna 'aku tidak jujur padamu' semata...mungkin cinta bukan bermaksud 'hanya dirimu yang aku pinta' selama-lamanya...mungkin sayang bukan bermakna 'kau lah yang satu-satunya yang aku damba' hingga akhirnya...entah bagaimana..tidak lagi... aku ketahui erti 'bahagia' yang sebenarnya..."

April 19 1725hrs

"ampuh berteduh di payung rindu..usai smntara sgala resah dikalbu..idam berkasih hati berpadu..laksana irama bertemankn lagu..terpesona umpama tiada pahitnya hempedu..tanpa sedar hati luka dihiris sendu..walau tegar berkasih seribu..cinta sentiasa hanya untuk yg satu..namun biarlah hati ini terus membeku..tak lagi ku idam rasa indah di jiwaku..."

April 17 0825hrs

"andai cnta x semestinya memiliki...mengapa kukuh terpatri janji...andai cnta x smestinya memiliki...mengapa ada ungkapan sehidup dan smati...andai cinta x smestinya memiliki...rela aku bersndiri...tiada sumpah, tiada janji...kpada yg Maha Esa aku berpaksi...sentiasa ada untukku hidup dan mati..."

April 17 0040hrs

"bangunkan aku dari tidur panjangku...Sadarkan aku dari mimpi tentangmu...Ku salah bila ku berharap padamu..." ~aku sakit - wali band~

April 16 1359hrs

"kau ajarkan ku tentang bahagia..sedang derita yang aku terbiasa..kau tanamkan rasa cinta yang membara..sedang memadamkannya tiada cara...kau pendamkan indah rasa rindu dihati..sedang jiwaku seringkali kau lukai..kemana pergi segala janji..setelh puas kau pintaku memberi bukti..untuk menyayangimu setulus hati..terima kasih buatmu suri..kini aku lebih mengerti..aku bagimu hanya pelepas sepi..hanya pengubat lara dihati..tatkla kau tiada sesiapa disisi menemani..apatah lg memahami.."

0 comments:

Post a Comment