Wednesday, April 14, 2010

words from the broken hearted...

April 14 0555hrs

"bergenang air mata bila kau tiada...namun ini pintamu untuk ku rela...tiada mampu ku berdoa kau bahagia...pesanku jangan kau pula terlupa...tiada lagi aku untukmu bila kau kecewa...aku bukan lagi temanmu untuk bercanda...aku bagimu tiada makna...cukup sudah aku kecewa...cukup sudah hatiku kau luka..."

April 11 1517hrs

"kerna terlalu menjaga yg dkatakan hati..t'kadang aku t'lupa tntg perasaan sendiri..biarkan aku bersendu dalam sepi..aku rela terasing begini..dari kecundang ddustai...akibat setia yang tak berbelah bagi..sengaja membuai aku terusan bermimpi.....harus ku pastikan tiada lagi...."

April 5 2146hrs

"tiada guna kau berpatah arah..kerna kau yang pintaku untuk berubah..bawa pergi segala memori..moga tiada sisa yang tinggal lagi..harap tiada lagi kata-kata manis..cukuplah begini hatiku terguris..tidak pernah inginku agar kau tahu..betapa sungguh cintaku untukmu..teruskanlah berdusta..lebih rela aku sebegini menderita...."

April 5 0235hrs

"mungkinkah ada cinta suci...yang tiada dusta, saling mempercayai...benarkah ada cinta murni...yang berpaksi kan kata, bertunjangkan janji...pernahkah ada cinta sakti...yang setia untuk bersama, hingga nyawa diakhiri..."

April 4 1853hrs

"Hanya kepedihan yang slalu datang menertawakanku...Engkau belahan jiwa...Tega menari indah di atas tangisanku..." ~manusia bodoh - ada band~

April 4 0625hrs

"kawan ketawa senang dicari..bila berduka kemana pergi..buat teman dan rakan sejati..ampun dan maaf ku pohonkn dari hati..moga tiada hasad dan dengki..."

April 3 0611hrs

"i tried to smile, i tried my best to keep the laugh...no matter what, no matter how, the journey has always been rough...to maintain the peacefulness is so tough.........."

March 30 1236hrs

"moga tiada lagi kata janji..jangan ada lagi cinta yang bersemi..tak idam ku mekar rasa sayang di hati..tak mahu ku ucap kata rindu berulang kali..agar tidak akan ada lagi..hati yang hancur di sakiti..percaya yang berterusan dicurangi..."

March 28 2335hrs

"mohon bawakan rasa ini pergi..jangan ada kan singgah lagi..tutup lah ia dengan penuh rapi..biarkan ia terus terkunci.."

March 28 0635hrs

"Ya Tuhan..mungkin ini bentuk kedamaian..yang telah Dikau berikan..akan ku cuba untuk mengertikan..moga akan aku dapatkan...di satu masa..di penghujung jalan.."

March 22 0231hrs

"berikan aku sebuah janji..yang sememangnya akan kau mungkiri..berikan aku rasa kasih..yang pastinya akan membuatku sedih..bisikkan padaku kata sayang..yang seharusnya membuatku terbayang2..ucapkan padaku kata cinta..yang sesungguhnya kau hanya mendusta..kini ku tutup rapat pintu hati..tiada lagi takhta..tiada lagi penyeri..terima kasih..wahai sang 'puteri'...."

March 20 0643hrs

"we might find thousands of happiness in our lives..but i will only hope to get one pure happiness among thousands of it...."

March 19 0610hrs

"bukan pintaku untuk difahami..bukan mahuku untuk di salah erti..gigih aku cuba untuk berdiri..terasa ingin semula berlari..namun langkahku acapkali terhenti..aku cuma mampu memujuk hati..sambil mengingatkan diri sendiri..moga dapat menjadi pedoman diri..peringatan untuk semua di kemudian hari..moga Allah akan memberkati..kehidupan kita sehari-hari..."

March 17 2104hrs

"benar aku x harus bersedih...tapi ada ketika tidak dapat aku tahan hati ini dari terus merintih...terkadang mengenangkan rasa sayang dan kasih...namun kini semuanya terlalu pedih...seharusnya dari awal patut aku sedari...memang takdirku xkan ada yang menyukai...namun x pernah sikit aku kesali...semua telah menjadi pedoman diri...syukurku panjatkan ke hadrat Ilahi...moga suatu hari......"

March 16 1955hrs

"sesungguhnya...aku ini hanyalah insan biasa..manusia yang x punya daya..mampu hidup atas belas ihsan dari Nya..yang meminjamkan nafas dan juga nyawa..dan terkadang aku juga alpa..lalai pada keseronakan yg tiada makna..maafkan aku jika ada yg terluka..bukan aku tidak mahu mencuba..mungkin sudah ini takdirnya..aku akan redha...."

March 16 1043hrs

"the closer you get...the harder it will be to forget...the harder you try...the more possibilities that you would cry...the higher you achieve...the lesser air for you to breathe...once you have fall....nobody would care.....at all...."

March 15 0711hrs

"the stronger i try to hold..the harder these problems getting 'cold'...perhaps I should left this story untold..hoping it trains me to be more strong and bold..."

March 13 0347hrs

"....ya aiyuhalladziina aamanushbiru wa shaabiru waraabithu wattaqullaaha la’allakum tuflihun...."

March 9 0344hrs

"Bila Tiba Suatu Hari..Waktu Nadi Ku Telah Terhenti..Akan Aku Perolehi..Jawapan Semungkin Pasti..Jika Itu Waktu Untuk Kau Sedari..Tak Mungkin Ada Gunanya Lagi..Tiada Izin Untuk Kau Tangisi..Ketika Sebelum Dan Selepas Jasadku Pulang Ke Bumi..Ini Adalah Satu Sumpah, Suatu Kata Janji..Kata Yang Tak Pernah, Aku Mungkiri.."

March 8 1215hrs

"mungkin ini hakikat sebuah realiti..selalu terpesona dengan fantasi..kerap dibuai indahnya mimpi..tanpa pernah menyedari..tiada satu apa pun yang pernah pasti...kecuali yang dinamakan 'mati'........"

March 5 1757hrs

"selalu manusia mengatakan dlm stiap permulaan pasti ada pengakhiran, dlm stiap pertemuan pasti ada perpisahan...tp sejauh mana manusia pasti bhwa satu pertemuan adalah satu permulaan atau adakah ia satu pengakhiran dan sejauh mana juga dpt dpastikan bhwa suatu perpisahan itu adalah satu permulaan ataupun ia sememangnya satu pengakhiran...?"

March 4 1720hrs

"trasa ingin berhenti di sini..mmbawa diri ini jauh pergi..hingga kini kurasakn masih dlm mimpi..tegar akalku memikirkan tanpa henti..meskipun tidak lagi ia di sisi..brapa lma lagi harus kutempuhi..semua dugaan yang menimpa dari dulu hingga kini..bagaimana harus aku jalani..kehidupan yang sebingung ini..taulan merasa aku memperbodohkan diri..namun ini hakikat yang aku rasai..hanya aku dan Tuhan yg bisa mengerti...."

March 1 2253hrs

"terima ksh dari aku..kerna buat hidup ini jadi x menentu..ada masa kurasakan telah hilang arah tuju..mungkin ada yg mentertawakanku..mungkin juga ada yg memahami jiwaku..apa yang menghairankan aku..mengapa masih di sebut kta rindu pada aku..lupakah bgaimana layanan kau terhadap aku..? pada yg lain masih tegar menanyakan tntg aku..? mana logiknya perbuatanmu langsung tidak aku tahu..."

Feb 28 1746hrs

"kerap dikatakan lelaki kuat cemburu..mencurigai pasangan tanpa mengira waktu..selalu dikatakan..lelaki kurang setia dalam perhubungan..salah lelaki kerna bertemankan lain perempuan..tapi..apa yang jadi bila arjuna menjadi sang setia..mempercayai dan tidak bersyak wasangka..fikirkan..renungkan..wahai insan yang bernama 'perempuan'.."

Feb 27 1501hrs

"tak mampu lagi mempercayai cinta..kerna bagiku tidak lagi ia mulia..tak mampu lagi merasakan rindu..kerna hati ku telah membeku..tak mampu lagi menyatakan sayang..kerna memori duka masih tak hilang.."

Feb 21 0335hrs

"kata nista yg dilmparkn mnyedarkanku dr lamunan..trma ksh atas sgala p'hinaan..syukurku pnjatkn kerna awal kutemukn..ku sdar diri ini asalnya dr akar yg brantakn..biar pahit akn tetap aku telan..mgkin ini utkku 1 kbhgiaan..silapku kerna menganggapmu bidadari dr kyangan..sluruh jiwa, hati dan prsaan tlah aku berikn..hingga setia dan pcaya aku dprmainkn..moga jd 1 pengjrn n pdoman..moga tiada lagi kau aku ketemukn.."

Feb 16 1942hrs

"aku harus pergi..moga tak lagi aku ketemui..cinta yg seindah mimpi..harus aku tak lagi percayai..ucap dan kata ukiran janji..kerna aku tak sanggup lagi dibohongi..apatah lagi disakiti..tak kan ada cinta lagi..walaupun buat sang puteri..kurniakan aku sekeping hati..kerna milikku sudah tiada lagi.."

Feb 12 1723hrs

"ku b'tnykn pd rmbulan mna ltaknya p'harapan..ku b'tnykn pd mentari mna ltaknya ktulusan hati..dan ku b'tnykn pd bintang2 mana hati dan prasaan ini menghilang..jwb sang rembulan:p'hrapan hny skdr 1 impian n angan2..lalu b'kta sang mentari:tulusnya hati bla manusia berpgg pd jnji...n dismbut sang bntang:prasaan itu hnylah smata mimpi yg sgt t'kesankn, ampuh m'buatkn kau hilang pertmbangn bhw ini yg dnmakn khidupan.."

Feb 9 1907hrs

"aku tak mampu menafsirkan erti..malah terlalu sukar utk aku fahami..mengapa semua ini terjadi..kenapa harus pengakhirannya begini..sungguh kuat janji dan kata yang dimetrai..namun masih tergamak menodai perasaan tulus dari hati..terasa bodoh kerna tak menyedari..terasa hina diperlakukan begini..namun masih aku sedari..ini semua 'kurniaan' Ilahi..yg seharusnya aku syukuri..mungkin sudah takdirnya aku harus sendiri.."



1 comments:

TeAqArH said...

like to follow ur blog....suke bce per yg hzq post....kdng2 terkena pd diri

Post a Comment