Setiap masa aku sabar menanti
Bila dirimu akan kumiliki
Namun janjiku tetap kukuh terpatri
Yang diriku akan tetap berada disisi

Indahnya dirimu tak dapat aku gambarkan
Santun pekertimu tiada tandingan
Biar berjuta onak dan halangan
Hanya dirimu yang aku dambakan

Tanpa kusedari hatimu terluka
Sedang dirimu menyintaiku sepenuh rela
Namun ku hanyalah manusia
Insan biasa yang tak punya daya

Ingin sekali diri ini memujuk hatimu
Agar dikau kembali kepadaku
Kusedar akan semua salahku
Dan kupohon sejuta kemaafan darimu

Sayangku padamu bukanlah mainan
Hari demi hari dirimu ku nantikan
Cintaku padamu takkan ada yang menidakkan
Sentiasa ia utuh tidak pernah kelayuan

Hadirnya dirimu membawa seribu makna untukku
Senyum dan tawamu sentiasa ku tunggu dan ku rindu
Melihat dirimu riang selalu
Membuatkan hatimu dan hatiku terus bersatu

Apakan dayaku untuk menghalang
Hujan tetap turun di waktu petang
Meskipun aku mengharap ia hilang
Entah kapan awan hitam akan berarak pulang

Zodiak mu yang sentiasa bersinar
Menyenangi hatiku yang mudah gusar
Ingin ku gilap agar tak pernah pudar
Akanku pastikan ia tidak terbiar

Walaupun hujan masih melanda
Aku tetap menanti penuh rela
Cinta suci ini akan tetap ku jaga
Mengharap cerah agar masih ada

Aku hanya mahukan diri dan cintamu
Kesilapan yang lalu usahlah di buru
Biar lah kita mulai dengan episod yang baru
Kerna dirimu dan diriku adalah satu

Namun aku tetap sedar akan kesalahan
Yang diriku belum pasti akan dikau maafkan
Namun ingin sekali aku nyatakan
Pintaku janganlah diri dan cintaku disalah ertikan

Inginku memiliki dan menjaga dirimu
Kerna aku hilang tanpa cintamu
Aku berdoa semoga kita akan ketemu
Bahagia yang kita nanti sejak dulu

0 comments:

Post a Comment